تاریخ خبر: ۲۳ شهر ۱۳۹۵
نخستین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان لرستان معرفی شد

نخستین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان معرفی شد

نخستین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان معرفی شد

طی مراسمی با حضورکشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی ورئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور، مهندس بازوند استاندار لرستان، تنی چند ازمدیران دستگاه های اجرایی استان و فعالان بخش راهداری وجاده ای لرستان معارفه مدیرکل جدید راهداری وحمل و نقل جاده ای استان لرستان درسالن بانک صادرات لرستان انجام شد وضمن تقدیر اززحمات ۳ساله حسن رحمانی مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه های لرستان مهندس علی زندی فر به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان معرفی شد.
می خواهم دینم را به هم استانی هایم ادا کنم
مهندس علی زندی فریکی از فرزندان لرستان که بومی شهرستان دورود می باشند پس از ادغام دو اداره راهداری و حمل و نقل و پایانه ها به نام جدید اداره کل راهداری و حمل و جاده ای، به عنوان نخستین مدیر این سازمان در لرستان منصوب ومشغول به کارشد.
وی که متولد ۱۳۴۸ با مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت تحول ، دارای ۲۲ سال سابقه کار در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی و پایانه ی باربری بندر امام خمینی(ره) می باشد دراولین گفتگوی اختصاصی خود به خبرنگاربامداد لرستان گفت: افتخار می کنم بعد از ۲۲ سال در غربت کار کردن این افتخار نصیبم شده تا به استان خودم بیایم و دینم را به هم استانی هایم ادا کنم . مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان ضمن عنوان این مطلب گفت : درسال ۷۵ کارم را دراستان خوزستان پایانه بندر امام (ره) بعنوان جانشین مدیر پایانه ها شروع کردم و تا سال ۷۸ در استان خوزستان بودم بعد از آن در سال ۷۸ تا امسال در استان مرکزی رئیس اداره ایمنی ترافیک سازمان حمل و نقل پایانه ها استان مرکزی بودم و پس از آن سه سال مدیر راهداری استان مرکزی بودم .
مهندس علی زندی فر افزود:درمدتی که رئیس ترافیک استان مرکزی بودم این افتخارنصیب بنده شد تا به عنوان کارشناس برتر کشوری در زمینه کاهش تصادفات انتخاب شوم.
وی ادامه داد: درطی سه سالی که مدیر راهداری استان مرکزی بودم ۴۷ نقطه پر حادثه را در استان مرکزی به طور کامل برطرف کردیم که یک نمونه آن آخر حوزه راه های استان لرستان پل سفید است که معمولا بطورمیانگین ماهی یک اتومبیل درآن سقوط می کرد وکشته های زیادی می داد.
مدیرکل جدید راهداری وحمل ونقل جاده ای استان لرستان با بیان اینکه جاده های استان مرکزی را طوری ایمن سازی کرده ایم که اگر کسی هم بخواهد خودکشی کند بعید است به این راحتی بتواند خودش را بکشد عنوان داشت :افتخار می کنم بعد از ۲۲سال موافق شدم به استان خودم بیام ودرخدمت مردم استان لرستان باشم و از خداوند می خواهم این سرباز کوچک نظام را حمایت کند تا بتوانم آنچه مد نظر مسئولین و مردم عزیز استان لرستان است را به نحو احسن انجام دهم .
زندی فر با اشاره به این نکته که ادغام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم انجام شد و من اولین مدیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشورم که امروزمعرفی می شوم تصریح کرد : این مسئولیت ، مسئولیت خیلی سنگینی است اما چون حمل و نقل با روح و روان جاده سر و کارداشت و راهداری با جسم و اینها فاصله کمی داشتند واین ادغام باعث می شود روح و جسم در کنار هم قرار بگیرند و با حمایت مهندس بازوند استاندارلرستان که اطلاعات کاملی از تاسیسات زیربنایی کشور دارند به خصوص راه ها مطمئنم با کمک ایشان می توان یک تحول خیلی خوبی را در سطح جاده های استان ایجاد کنیم و بتوانیم تلفات ناشی از تصادفات را به حد قابل قبولی کاهش دهیم.
وی اظهارداشت : ازروزی که مدیرراهداری استان مرکزی شدم با همین کارهای ساده و پیش پا افتاده تصادفات مان شروع به کاهش کرد بطوریکه درسال ۹۳ با ۱۲۴ نفر کاهش در کشور اول شدیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی:
سیاست سازمان راهداری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ارتقا ی کیفیت از طریق برند سازی است
دراین مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی نیز درسخنانی گفت :کارهای مربوط به ارتقای ایمنی و کارهای اولیه مانند احیای خط‌کشی‌ها، ترمیم تابلوها، اصلاح شانه خاکی، اصلاح شیب، پاک‌سازی حریم، اصلاح تقاطع‌ها و اصلاح دوربرگردان‌ها عمدتاً کم‌هزینه است اما در سطح بالاتر ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح جزو پروژه‌های پرهزینه است.
داود کشاورزیان افزود : کارهای اولیه و کم‌هزینه در مقایسه باکارهای روسازی، روکش آسفالت و کارهای سنگین راهداری هزینه کمتری دارد بنابراین ما در هر شرایطی حتی تنگنای اعتباری نیز حداقل اعتبار برای حفظ ایمنی راه‌ها راداریم و نباید نبود اعتبار بهانه‌ای شود که کارهای ساده و اولیه‌ای که سبب ارتقای ایمنی می‌شود انجام نشود.
وی عنوان داشت: مدیرراهداری ومدیران شهرستان‌ها که وظیفه راهداری را به عهده‌دارند باید مدام در سطح جاده‌ها ترد کنند و وضعیت ایمنی جاده‌ها را زیر نظر داشته باشند بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید برای کارهای اولیه غفلت کنیم که هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه روسای ادارات باید مدام وضعیت جاده‌ها را تحت نظر داشته باشند اظهارداشت: مسئولین این حوزه باید بلافاصله با دیدن زمینه تصادف برای رفع آن اقدام کنند.
کشاورزیان یکی دیگرازوظایف راهداری را کارهای حفاظتی دانست وتصریح کرد: اقدامات حفاظتی کم‌هزینه است و سرمایه ملی را حفظ می‌کند و ازآنجاکه رو کش آسفالت‌کار پرهزینه‌ای است می‌توانیم کارهای کم‌هزینه‌تری مانند لکه‌گیری، درزگیری انجام دهیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نسبت به انتخاب پیمانکاران نهایت دقت را داشته باید چراکه کیفیت کار برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه نباید تنها به اعداد و ارقام کمی توجه شود.
وی حمل‌ونقل مسافر و کالا را از دیگر وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و افزود: در حمل‌ونقل مسافر سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارتقای کیفیت کار است و با توجه به اینکه همه‌ساله نزدیک به یک‌میلیون دستگاه تولید می‌شود و وارد چرخه فعالیت می‌شوند عملاً حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای روزبه‌روز رو به کاهش است.
رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای عنوان داشت: ازآنجاکه سیاست سازمان ارتقای کیفیت حمل‌ونقل عمومی است شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان همه باید در یک شبکه سیر تحت عنوان نام واحد فعالیت کنند.
کشاورزیان بیان کرد: درگذشته تعداد معدودی شرکت با یکرنگ و اتوبوس مشخص وجود داشت اما بعد از انقلاب به دلیل تعدد شرکت‌ها این قاعده به هم خورد و اخیراً با اصلاح آیین‌نامه جدید، شرایط تأسیس شعبه و نمایندگی جدید تسهیل شده است و دیگر برای تأسیس شعبه و نمایندگی نیازی به تأسیس ناوگان نیست و تنها باید دفتری در داخل پایانه داشته و شرکتی را به‌عنوان نماینده یک شرکت اصلی تأسیس کنند.
معاون وزیر راه وشهرسازی هدف ازتأسیس شعبه ونمایندگی‌ها را گامی درجهت برند سازی دانست و گفت: در بحث تأسیس شعبه و نمایندگی همه باید در شبکه سیر یک شرکت فعالیت کنند نه اینکه فقط یک شرکت داشته باشند بنابراین در این برنامه بخشی از وظایف که دولت انجام می‌دهد به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.
وی بابیان اینکه ارزیابی از کار شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر انجام می‌شود، تصریح کرد: بخشنامه تأسیس شعبه و نمایندگی به‌زودی ابلاغ، عملیاتی و الزامی می‌شود چراکه سیاست سازمان راهداری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ارتقای کیفیت از طریق برند سازی است.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در بخش حمل‌ونقل کالا سیاست سازمان ارتقای بهره‌وری است، عنوان داشت: متأسفانه به دلیل عرضه بیش‌ازحد کامیون و نبود تقاضا ما شاهد بهره‌وری پایین هستیم.
کشاورزیان بابیان اینکه سیاست سلبی و ایجابی درکنارهم باید باشد تا مردم به سمت نوسازی تشویق شوند، خاطرنشان کرد :در زمینه نوسازی ناوگان مسافر عمده اتکای ما به منابع داخلی سازمان است و قراردادهای متعددی با تولیدکنندگان اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سواری داریم اما درسال‌های تحریم به طور عمده چینی بودند و مردم استقبالی نمی‌کردند به‌تدریج برند‌های اروپایی وارد می‌شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سیاست سازمان براین است که بخشی از سود وام را از محل منابع داخلی سازمان پرداخت کند که در این راستا کمترین سود برای ناوگان مینی‌بوسی در نظر گرفته‌شده اما متأسفانه به دلیل پایین بودن درآمد این ناوگان استقبال چندانی نمی‌شود.
وی افزود: این فضا و فرصت وجود دارد که حدود ۷۰ درصد قیمت خودرو (سواری، ون، مینی‌بوس و اتوبوس) را به شکل وام پرداخت و بخشی از سود وام از محل منابع داخلی سازمان تأمین شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: در چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نسبتاً شدید اتوبوس اکنون سرمایه‌گذاران ۸۰۰ میلیون تومان است و ما نیز نمی‌توانیم بیشتر از ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کنیم چون سیستم بانکی اجازه نمی‌دهد.
استاندارلرستان:
در نقاط پرحادثه و گردنه‌ها
از رو کش بتنی استفاده شود
لرستان در بحث راه نیازمند مساعدت است
درادامه این مراسم استاندارلرستان هم درسخنانی گفت: طی سال‌های اخیر تلفات جاده‌ای استان لرستان رشد منفی سه درصد داشته بطوری‌که رشد منفی تلفات از ۹.۷ به ۶.۵ درصد رسیده است.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه برای توسعه پایدار نیاز به شاخص اصلی است و شاخص اصلی وجود راه‌های مواصلاتی خوب و حمل‌ونقل کارآمد است، افزود: سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی در اختیار مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان قرار می‌گیرد که باید از آن حفاظت کند و برای حفاظت از آن نیاز به ابزارهایی دارد.
وی به لزوم ایجاد نوآوری در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأکید کرد و عنوان داشت: برای کاهش تلفات جاده‌ای و حفاظت از سرمایه ملی باید شاخص‌ها ایجاد و از راه نگهداری شود.
استاندارلرستان بابیان اینکه توسعه پایدار به شاخص‌های راه بستگی دارد و نیازمند نوآوری است، اظهارداشت: اینکه امروزه در جاده‌ها شیارهای عرضی ایجاد شود جواب‌گو نیست و در فصل زمستان خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد.
بازوند تصریح کرد: امروز حتی قیر به‌عنوان ابزار و روکش اولیه برای جاده دیگر جواب‌گو نیست و باید به سمت روکش بتنی برویم بنابراین لازم است در نقاط پرحادثه و گردنه‌ها که آسفالت پاسخ‌گو نیست از رو کش بتنی استفاده شود.
وی بیان کرد: استان لرستان در بحث راه نیازمند مساعدت است چراکه در سطح استان نقاط پرحادثه فراوانی وجود دارد که منجر به تصادفات و از بین رفتن سرمایه ملی می‌شود و این در حالی است که مرکز لرستان مرکز تلاقی دو کولی دور اصلی کشور است.
استاندار لرستان اظهار داشت: برخی از محورهای استان از نقطه پرحادثه تبدیل به محورهای پرحادثه شده‌اند به‌طوری‌که محور ازنا ـ شازند اکنون تقریباً به یک محور پرحادثه تبدیل‌شده است و برای رفع مشکل آن نیازمند مساعدت هستیم.
بازوند به مشکل‌دار بودن برخی از تقاطع‌های استان لرستان اشاره کرد و افزود: جاده کوهدشت به پلدختر که یک محور بین‌المللی است با مشکل مواجه شده به‌طوری‌که با عبور انواع تانکرهای عراقی حامل سوخت و واژگونی آنها خساراتی به محیط‌زیست وارد کرده است.
پاسگاه پلیس راه کوهدشت ـ اسلام آباد افتتاح شد
طی مراسمی با حضورمعاون وزیرورییس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، استاندارلرستان ، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت ورومشکان درمجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی انتظامی استان لرستان ، فرماندارکوهدشت، و برخی ازمدیران این شهرستان ،پاسگاه پلیس راه کوهدشت ـ اسلام آباد افتتاح وبه بهره برداری رسید.
معاون وزیرراه ومسکن:
تلاش ما ، در سال اقتصاد مقاومتی،تامین سلامت سفر همه مردم بوده است
درآیین مراسم افتتاح این پاسگاه معاون وزیرراه ومسکن و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:وظیفه اصلی ما، نگه داری و ایمنی راه ها است.
داوودکشاورزیان افزود:بی شک در همه شرایط،راه ها، نقش اساسی در توسعه اقتصادی هر منطقه و استان دارند.
وی تصریح کرد:با وجود پیشرفت و توسعه در دنیای امروزی،در آینده ای نه چندان دور،راه ها دیگر جوابگوی نیاز کشور نیستند. وی بابیان اینکه برای ایجاد و توسعه راه های اصلی کشور،باید روش جذب اعتبار جدیدی اتخاذ کرد عنوان داشت:متاسفانه اعتبارات،جوابگوی احداث و اصلاح راه های جدید‌ در استان نیست.
وی در ادامه به تعریض جاده ها در استان اشاره ای داشت و بیان کرد:تعریض جاده ها بر روند کاهش تصادفات تاثیری نداشته و فقط نوع تصادف را تغییر می دهند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:علاوه بر گردنه های اصلاح نشده،خودروهای غیر استاندارد نیز نقش مثبتی در تصادفات جیران ناپذیر دارند.
معاون وزیر راه ومسکن بااشاره به این نکته که استفاده از دوربین های ثبت تخلف،تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد رانندگان و کاهش تصادفات دارند خاطرنشان کرد : در نظر داریم همه راه های مواصلاتی پر تردد و حادثه خیز کشور را با پایش تصویر هم زمان،کنترل کنیم.
کشاورزیان تصریح کرد:تلاش ما در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل،تامین سلامت سفر همه ی مردم بوده و در این خصوص نیزهمه تلاش خود را به کار می گیریم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان
در مجلس شورای اسلامی:
با گذشت مدت زمان طولانی،فقط ۶ کیلومتر از مسیر زانوگه،اصلاح شده است
دراین مراسم نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی هم درسخنانی گفت:یکی ازمطالبات اصلی مردم این شهرستان،اصلاح مسیر زانوگه بوده،که متاسفانه تردد از آن ، سختی و بروز حادثه های جبران ناپذیر را به همراه دارد.
الهیار ملکشاهی افزود:متاسفانه با گذشت مدت زمان طولانی،فقط ۶ کیلومتر از مسیر زانوگه،اصلاح شده است.
وی در ادامه به گردنه نعل شکسته اشاره کرد و ابراز داشت:هر چند مطالعات اصلا‌ح این گردنه انحام شده،اما متاسفانه برای آن،اعتباری در نظر گرفته نشده است.
ملکشاهی در ادامه نیز،اشاره ای به جاده بابازید ـ پل سیمره داشت و بیان کرد:۸۰ سال از عمر این مسیر می گذرد و بی شک بر اساس شرایط تردد در زمان حال خود،احداث شده است. نماینده مردم کوهدشت و رومشکان عنوان داشت : امروزه تصادفات چشم گیری در مسیر بابازید به پل سیمره صورت می گیرد، و متاسفانه تا به حال چاره ای برای رفع آن در نظر گرفته نشده است.
فرماندار کوهدشت:
یکی از مشکلات مهم کوهدشت،راههای مواصلاتی این شهرستان است
در ادامه این آیین،فرماندار کوهدشت گفت:متاسفانه یکی از مشکلات مهم ما،راه های مواصلاتی این شهرستان هستند.
نورمحمد فردی بیرانوند افزود:کوهدشت ، ۱۴درصد وسعت و ۱۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل داده،اما با این وجود،آنطور که باید مشکل راه های این شهرستان،حل نشده است.
وی تصریح کرد:با وجود تردد زیاد در مسیر زانوگه، به دلیل نبود اعتبار،تا به حال بیش از ۱۶ کیلومتر از. آن اصلا‌ح نشده است.
فردی بیرانوند در ادامه به گردنه ریش بر اشاره کرد و اظهار داشت:تردد زیادی در این مسیر صورت می گیرد،و همیشه به علت نبود اعتبار،شاهد بروز تصادفات دل خراشی در این محور هستیم.
فرماندار کوهدشت به رتبه سوم تخصیص اعتبار ۳۷ میلیارد تومانی این شهرستان در لرستان اشاره کرد و بیان داشت :امیدواریم با تلاش مضاعف استاندار لرستان،شاهد پیشرفت اقتصادی روز افزون شهرستان کوهدشت باشیم.
خاطرنشان می سازد ساختمان پاسگاه پلیس راه کوهدشت ـ اسلام آباد در دو فاز اجرا شده که فاز اول آن شامل یک ساختمان اصلی و دو ساختمان جانبی است؛ مساحت ساختمان اصلی این پاسگاه ۴۴۴ مترمربع بوده و در مجموع در فاز اول این پروژه حدود پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.فاز دوم پروژه پاسگاه پلیس راه کوهدشت ـ اسلام آباد شامل محوطه سازی و اجرای رمپ‌های ورود و خروجی بوده که حدود هشت میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

 

از همین دسته:

(برای مشاهده تیتر ، نشانگر را یک ثانیه روی عکس نگه دارید)

IMG_0091 139503211012328447893934 139206181423159441127664

یک دیدگاه