تاریخ خبر: ۱۹ تیر ۱۳۹۵
۸۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد هزینه شد/ اشتغال ۱۳۰۰ نفر در پروژه راه‌آهن

۸۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد هزینه شد/ اشتغال ۱۳۰۰ نفر در پروژه راه‌آهن

۸۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد هزینه شد/ اشتغال ۱۳۰۰ نفر در پروژه راه‌آهن

استاندار لرستان گفت: ۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد هزینه شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شود.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به‌ صورت فصلی از پروژه‌های بزرگ استان بازدید به عمل می‌آید اظهار داشت: این پروژه راه‌آهن انشعابی به طول ۲۳ کیلومتر به بروجرد دارد و علی‌رغم محدودیت منابع خوشبختانه وضعیت پروژه از لحاظ اجرایی بسیار مطلوب است.

وی افزود: پروژه راه‌آهن دورود – بروجرد- خرم‌آباد از لحاظ فنی پیچیده‌ترین پروژه‌های کشور است به‌ طوری‌که طولانی‌ترین تونل‌های راه‌آهن به طول ۵ کیلومتر در این پروژه وجود دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد نزدیک ۱۳ کیلومتر تونل دارد که در ۱۴ دستگاه تونل ساخته می‌شود عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و هزار و ۳۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم در این پروژه مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته با توجه به مشکلاتی که در بحث تملک بود حدود ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد هزینه شد.

بازوند با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن هزینه شود گفت: محل تأمین اعتبار این پروژه از قبل مشخص‌ شده و اعتبار آن از منابع عمومی دولت نیست بلکه از محل فروش سهام کارخانه‌ها است و پیش‌بینی می‌شود مرحله زیرسازی آن تا سال ۹۸ به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه محل اعتبار پروژه راه‌آهن در بحث تملک از محل اعتبارات عمومی دولت است تصریح کرد: درآمدهای دولت تاکنون تحقق پیدا نکرده است بنابراین با توجه به تملک‌ها آنچه می‌خواستیم کار کنیم مقداری از سرعت را کاهش داد ولی خوشبختانه امسال وضعیت مطلوب‌تر است.

استاندار لرستان اقتصاد مقاومتی را رونق اقتصادی معنا کرد و گفت: لازمه شکل‌دهی و به وجود آوردن رونق اقتصادی نیز زیرساخت‌ها است که می‌توان گفت این پروژه  راه‌آهن یکی از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد مقاومتی استان است.

وی اظهار داشت: برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه دائمی و بلندمدتی برای اقتصاد کشور است بنابر این اگر یک برنامه بلند و دائمی است لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند راه‌آهن، آزادراه، فرودگاه و حمل‌ و نقل هوایی است.

منبع: تسنیم

از همین دسته:

(برای مشاهده تیتر ، نشانگر را یک ثانیه روی عکس نگه دارید)

139311161056437514677964 IMG10432070 139505160906568168298704 استاد کاظمی

یک دیدگاه