تاریخ خبر: ۰۴ دی ۱۳۹۶

ساخت ترمینال فعلی نه درشان مردم این استان است نه در شان ناوگان آن

مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافربری :
ساخت ترمینال فعلی نه درشان مردم این استان است نه در شان ناوگان آن

 

مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافر بری درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار بامداد لرستان ضمن بر شمردن اهمیت ترمینالی شایسته و در خورشان مردم مرکزاستان گفت: متاسفانه ساخت این ترمینال از ابتدا کارشناسی نشده بوده و افرادی به این کار ورود کرده اند که ورود آنها سلیقه ای وصرفا به خاطر بیلان کار بوده است.
فیروز فرج الهی با بیان اینکه هر ترمینال استانداردهای خاصی را می طلبد و تا این استاندارد ها رعایت نشود شرکت های حمل و نقل نخواهند توانست از مبدا تا مقصد آسایش و آرامش مسافر ان را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: کارشناسان حدود ده سال است که مرتب می گویندترمینال استان نقص دارد اما، کو گوش شنوا. متاسفانه راه دسترسی به حمل و نقل شهری در این ترمینال هنوز طراحی نشده است. قبلا قرار بوده این راه از بغل پل مازیارباشد تا ورودی وخروجی ترمینال درآنجا تعبیه شود اما هم اکنون کوچه های اندیشه اسدآبادی که ده متری اند برای ورود وخروج طراحی شده، البته طراحی نه، طراحی نکردند، بلکه می گویند ماشینها خودشان ازاین مسیر می آیند ومی روند. ساختمان این ترمینال نقص دارد بطوری که محوطه جای اتوبوس های فعلی این شهر را ندارد وپارکینگ برای شرکتهای مسافربری وکارکنان شرکت های مسافر بری، تعبیه نشده است.
مسئول انجمن صنفی شرکتهای مسافر بری بیان کرد: در آخرین بازدید مدیرکل امورمسافران کشور مهندس شهرکی ازاین ترمینال وی بیان کرد؛ این ترمینال دسترسی به حمل و نقل شهری ندارد و اگر بناست سرمایه گذار این ترمینال را افتتاح کند باید خواسته های بهره بردار نیز رعایت شود.
فرج الهی درپاسخ به این سوال که خواسته های شما چیست بیان داشت: با توجه به جمعیت شهرخرم آباد ناوگان این شهریکی از بهترین ناوگانهای سطح کشوراست اما ، متاسفانه ساخت ترمینال فعلی نه درشان مردم این استان است نه در شان ناوگان آن. متاسفانه در این استان هرکس که مدیر می شود مقداری از این ترمینال را سلیقه ای ادامه می دهد و این ادامه نه کارشناسی شده است، نه طبق نقشه پیش می رود که این امر نه به نفع مسافران است و در شان این استان.
وی تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد تومان است و ما ۱۷۰ اتوبوس فعال درخرم آباد داریم اما ترمینال ما، در بافت مسکونی طراحی شده است. سال ۸۳ این ترمینال را تغییر درون استانی داده اند ویک ترمینال برون استانی را درهمین فضا طراحی کرده و ساخته اند. سازمان حمل و نقل، انجمن صنفی شرکتهای مسافربری، همه شرکتها و مدیران سه دوره شهرداری، سازمان حمل و نقل و راهداری اعلام کرده اند که این نواقص دارد وتا نواقص بر طرف نشده، نباید ساخته شود ولی متاسفانه با وجود همه این مخالفت ها این ترمینال ساخته شد و هم اکنون خروجی این ترمینال طوری طراحی شده که باعث سرگردانی مسافران بومی وغیر بومی شده است. متاسفانه دست اندرکاران این ترمینال بخاطر بیلان کاری دارند عمل می کنند نه بخاطر آسایش و آرامش مسافر و توجیه سرمایه گذار.
فرج الهی بیان کرد : در این بخش حدود ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است ولی سرمایه گذاران می گویند ما نمی توانیم سرمایه را بدهیم دست سلیقه مردم. ولی چنانچه کار کارشناسی انجام شود و نواقص برطرف و راه دسترسی تغییر پیدا کند، ما مطاع و مطیع هستیم. خود شرکتهای مسافربری و انجمن صنفی شرکتهای مسافربری مکررا نامه نوشتند و تقاضا کردند که ما خودمان حاضربه ساخت ترمینال هستیم ولی نمی دانم به چه دلیل اجازه نمی دهند بهترین ترمینال، یعنی ترمینالی که در شان استان و ناوگان به روز این شهر باشد توسط خود ما ساخته شود اما، الان در شرایطی قرارگرفته ایم که سرمایه گذار دارد فرارمی کند. همه شهرستانها در ارتباطی که با ما دارند به ما می گویند ماشین ها را بیاورید و در شهرما کار کنید، حتی با شرایطی که خیلی بهتر از شهرستان خودمان است.
ما هم اکنون کاهش مسافر را دا شته ایم با این وضع دوباره دارند تجربه را تجربه می کنند. قبلا چهار تا پنج شرکت را بردند در این فضا واین پنج شرکت ماهانه پنج سرویس انجام برای شهرستانهای مختلف استان انجام می دادند اما هم اکنون شده اند ۱۲۰ سرویس درماه که از این ۱۲۰ سرویس پنج درصد را شهرداری می برد. شرکتها و سرمایه گذار کمتر از شهرداری می برند وشهرداری از این مبلغ هیچ خرج و فکری برای مردم وامنیت سرمایه گذارکه ازآن دم می زنند نمی کند. خرج نمی کند و متاسفانه هرمسئولی که عوض می شود. ما می افتیم دست مسئول دیگر وآن مسئول هم طبق سلیقه خودش عمل می کندو نتیجه این می شود که یک فضای استانداردکه تعریف خاصی داشته باشد برای ترمینال درخرم آباد نداریم.
فرج الهی بیان داشت: ما به عنوان مسئول این صنف تقاضا کرده ایم که آقایان تشریف بیاورند جلسه ای بگذارند و دعوت کنند ازکارشناسان خوب این حوزه و این بخش تا ما بتوانیم گامهای خوبی برای مسافرین این شهر برداریم. منطقه ای که هم اکنون ترمینال در آن تعبیه شده است همانطور که مستحضرید یک بافت مسکونی قدیمی پرجمعیت و پر تراکم دارد وهیچ سرمایه گذار و راننده ای حاضر نیست که از جانش سرمایه بگذارد و بخواهد فکری برا آینده مردم و سرمایه گذار داشته باشد.
ما بارها، مکرر گفتیم و باز هم می گوئیم و مکتوب هم کرده ایم که جلسه بگذارند. کارشناسان را بیاورند و بر اساس نظر کارشناسی و تجربه صنف استفاده کنند که اگر این اتفاق بیافتد ما هم مشارکت می کنیم و ترمینال می سازیم.
سخنی با شهردار:
فرج الهی گفت: خواهشم از شهردار این است که چون بومی این شهر هستند، حداقل در این بخش به فکر بیلان کار نباشند، بلکه به فکر مردم این شهر که خانواده ما و شهردار را تشکیل می دهند باشد. ترمینال نماد عملکرد مدیران ارشد یک استان است . ترمینال تعریف دارد. جانمایی دارد، ساختش تعریف دارد، فاکتورهای این ترمینال موجود و قابل دسترسی اند.. برخلاف مخالفت های کارشناسی شده سلیقه خودشان را اعمال می کنند. الان ما مرددیم نمی دانیم کار و سرمایه گذاریمان را ادامه دهیم یا بی خیال شویم.
مسئول انجمن صنفی شرکتهای مسافربری گفت: مالک ماشینی که ماهانه ۱۵ میلیون تومان قسط می دهد چطور می تواند ماشینش را آنجا ببرد؟ این یعنی دلسردی، عدم انگیزه، ازبین رفتن میل و رغبت به این شغل. /ما خواهشمان این است کار کارشناسی انجام شود، در این زمینه ما هم حاضریم زیر نظر شهرداری با سرمایه شخصی خودمان و با نظارت شهرداری ترمینال بسازیم.

از همین دسته:

(برای مشاهده تیتر ، نشانگر را یک ثانیه روی عکس نگه دارید)

2112489 82129849-70828770 13950317000785_PhotoA 2134341

یک دیدگاه